چرا بسیاری معامله گران از بازارهای مالی دلسرد می شوند

چرا بسیاری معامله گران از بازارهای مالی دلسرد می شوند

مانند بسیاری از عملکردها، موفقیت در تجارت به زمان، صبر و تمرین زیادی نیاز دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تازه وارد در اولین تلاش های خود در معاملات متضرر می شوند.

در حقیقت، طبق آمار رایج تخمین زده شده که در نهایت فقط 2٪ از معامله گران آماتور(در فارکس) به طور مداوم کسب درامد می کنند!

بنابراین چه چیزی باعث می شود معامله گران دلسرد شده و دست از تلاش بردارند؟

دلایل بسیاری وجود دارد، اما در اینجا به چند مورد مهم اشاره میکنیم.

  1. آنها حساب معاملاتی خود را نابود کرده اند.

مسلما اگر سرمایه ای برای تجارت نباشد، معامله گری بی معناست. یکی از اشتباهات رایج معامله گران تازه وارد این است که آنها بدون آموزش، تمرین و تلاش عمیقا در اقیانوس بازار فرو می روند و تا حد غرق شدن کل حساب در ضرر پیش می روند.

آنها اولین ایده هایی که به ذهنشان میرسد را برای ورود انتخاب می کنند و امیدوارند بهترین عملکرد را داشته باشند. از آنجایی که دانش اولیه را در مورد اصول روانشناسی بازار و مدیریت سرمایه ندارند، بیشتر از آنچه که فکر می کنند ضرر می کنند. برخی حتی به امید بازگشت به سود، کل سرمایه را با یک معامله شرط می بندند!

بدیهی است که این روش ها پایدار نیستند و از مهم ترین عوامل برای خروج سرمایه گذارها به شمار می آید. به همین دلیل در بازاری که ما کوچک ترین نقشی در حرکات آن نداریم رعایت مدیریت ریسک و سرمایه بسیار حائز اهمیت است.

  1. بازارهای مالی آن چیزی نبود که انتظارش را داشتند.

فروشندگان سیگنال،استراتژی،اندیکاتور و اکسپرت را مقصر اصلی این عامل بدانید. تازه واردانی که بدون تحقیق و شناخت از خطرات احتمالی فریب آنها را می خورند، غالباً تحت تأثیر نشان دادن در باغ سبز توسط سودجویان قرار میگریند و برای بدست آوردن هرچه سریع تر پول وسوسه شده و دست به اقدامات غیر معقول می زنند.

محقق نشدن سودهای وعده داده شده، افراد تازه وارد را به سمت کناره گیری از بازار یا حتی کلاهبرداری از این طریق، می کشاند.

اگر از تحلیل یا سیگنال های فرد مورد اعتماد خود استفاده می کنید حتما باید به اندازه کافی به مدیریت سرمایه، روانشناسی معامله گری تسلط داشته باشید و درنهایت با بررسی خودتان تصمیم به ورود بگیرید، در غیر اینصورت بازهم محکوم به شکست هستید!

  1. آنها از ضرر و زیان دلسرد شده اند.

برای اینکه یک معامله گر موفق باشید، باید به این باور برسید که باخت همانند بردن سهمی از معاملات دارد. در بازارهای مالی هیچ جام مقدسی وجود ندارد، بنابراین شما مجبور هستید هر از گاهی ضرر کنید.

اما برخی افراد پذیرش آن را ندارند که ممکن است در معرض اشتباه قرار بگیرند و ضررهای خود را در تاریخچه معاملات خود ببینند.

متاسفانه، معامله گران معمولاً پیش از اینکه به طور مداوم در بازار سودآور باشند، با خسارات زیادی روبرو می شوند.

4- آنها نمی توانند به منطقه برایند مثبت برگردند.

کسانی که به اندازه کافی معامله گری کرده اند احتمالاً این منطقه را تجربه کرده اند. آنها با مضامین فعلی بازار هماهنگ هستند، به نظر می رسد بهترین فرصت های معاملاتی را به چنگ می آورند و احساسات خود را هنگام معامله کنترل می کنند.

سپس به ناچار، خط خوش شانسی آنها پایان می یابد. آنها وارد زنجیره ضرر شده و معاملات زیان آوری پشت سر می گذارند. معامله گران حرفه ای می دانند که اگر با تمرکز کافی برای آن سخت تلاش کنند، بازگشت به منطقه سوداوری امکان پذیر است.

اما همه معامله گران انگیزه کافی برای بازگشت به روزهای مثبت را ندارند. برخی از آنها تسلط خود را از دست داده و به حساب خود ضربه می زنند، در حالی که بعضی دیگر از معامله گران روزانه پس از مدتی با نا امیدی علاقه خود را از بین برده و از بازار دست می کشند.

  1. معامله گری در بازارهای مالی برای آنها مناسب نیست.

بهترین و ساده ترین توضیح برای انصراف معامله گران این است که روحیه آنها برای معامله گری سازگاری ندارد.

ممکن است یک فرد نتواند معامله گری را در سبک زندگی خود جای دهد، بنابراین در اولین قدم علاقه خود را نسبت به نوع بازارهای مالی بسنجید، اگر حرکات پرنوسان و ناپیدار با روحیه و علاقه شما مساعد نیست به سمت سهام یا ارزهایی بروید که قدم های کوچکتری دارند.

همواره به یاد داشته باشید که معامله گری یک تجارت است. این یک برنامه سریع برای ثروتمند شدن نیست.تجارت می تواند رضایت بخش و سودآور باشد، اما مانند هر عملکردی(شغل،هنر،ورزش)، کسب مهارت در این کار لازم است.

برگرفته از کانال FX121